پروتئینی از جنس دانه هندوانه!



عصرایران: زمانی که موضوع منابع گیاهی برای پروتئین مطرح می‌شود، انتخاب‌های بسیاری روی میز قرار می‌گیرند. از نخود تا برنج قهوه‌ای و پودر‌های پروتئین گیاهی همگی گزینه‌هایی خوب برای دسترسی به این ماده مغذی محسوب می‌شوند.

اما بسیاری از منابع پروتئین گیاهی از بافتی زبر برخوردار هستند که می‌تواند اسموتی و شیک‌های پروتئین تهیه شده از آن‌ها را کمتر اشتها برانگیز سازد. افزون بر این، نخود و برنج قهوه‌ای می‌توانند موجب ناراحتی معده شوند.

اما چند وقتی است که یک پروتئین گیاهی دیگر در کانون اتیشنات قرار گرفته و اگر همچنان به دنبال یک منبع پروتئین بیست هستید، این گزینه را نیز باید مد نظر قرار دهید و آن چیزی نیست جز پروتئین دانه هندوانه.

اگر از آن جمله افرادی هستید که سال‌ها دانه‌های هندوانه را دور ریخته اند، ممکن است آگاهی از ارزش غذایی آن‌ها و این که منبع بسیار خوبی برای پروتئین گیاهی هستند، شما را شگفت زده کند. افزون بر پروتئین، دانه‌های هندوانه حاوی ویتامین C، منیزیم و چربی‌های تک غیر اشباع و چند غیر اشباع سالم هستند و از این نظر به مغز‌ها و دانه‌های خوراکی دیگر شباهت دارند.

افزون بر این، بسیاری از پروتئین‌های گیاهی از غلات و حبوبات تهیه می‌شوند، در شرایطی که پروتئین دانه هندوانه از خود این دانه‌ها تولید می‌شود. در نتیجه، این گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که یک سبک زندگی پائلو (یا هر فرد دیگری که به غلات و حبوبات حساسیت دارد) را دنبال می‌کند و قصد دارد از یک منبع پروتئین گیاهی استفاده کند.

اهمیت جوانه زدن دانه هندوانه

به رغم فواید دانه هندوانه نباید آن را بلافاصله پس از تخلیه از میوه مصرف کنید. همانند بسیاری از دانه‌های خوراکی، دانه‌های هندوانه حاوی ترکیبات ضد مغذی، موادی که به عنوان یک مکانیزم محافظتی توسط دانه‌ها آزاد می‌شوند، هستند و بر همین اساس باید از خوردن مستقیم دانه‌های هندوانه پرهیز کرد. این ضد مغذی‌ها می‌توانند در جذب مواد مغذی تداخل ایجاد کنند.

برای جوانه زدن دانه‌های هندوانه آن‌ها را یک شب در آب خیس کنید. سپس اجازه دهید چند روز همان گونه که مرطوب هستند باقی مانده تا رشد جوانه‌ها آغاز شود. سپس دانه‌ها را در فر یا یک دستگاه خشک کن خشک کنید. پیش از مصر پوسته سیاه دانه‌ها باید جدا شود.

اگر به دانه‌های جوانه زده هندوانه دسترسی دارید، مشکلی در مصرف مستقیم آن‌ها نیز وجود ندارد. در غیر این صورت، پودر‌های پروتئین دانه هندوانه را می‌توانید در اسموتی ها، دسرها، یا در ترکیب با شیر بادام یا نارگیل به عنوان یک میان وعده سرشار از پروتئین، مصرف کنید.

این مطلب در اخبار. پست شده بود. شما میتوانید آن را به لیست علاقه مندی هایتان اضافه کنید. permalink