فون رفرش نخرید


باشگاه نیوزنگاران پویا: یک شرکت تحلیلگر صنعت تعمیرات تلفن همراه اخیرا گزارشی را درباره فون‌های ریفربیشد منتشر و گفته است که دارندگان محصولات برند سامسونگ اغلب بیش از سایر برند‌ها برای تعمیر مراجعه می‌کنند.

کالا‌های رفرش (Refurbished) عموما به دلیل مشکلاتی که دارند به تولید کننده ارسال می‌شوند یا اصطلاح مرجوع می‌شوند؛ کارخانه پس از اینکه مشکل را برطرف کرد آن را به سمت بازار می‌فرستد و با عنوان کالای Refurbished فروخته خواهد شد.

براساس این آمار ۲۷ درصد مراجعات برای تعمیر به سامسونگ اختصاص یافته که البته با اتیشن به حجم بازار این برند در بین اندرویدی‌ها، موضوعی دور از ذهن نیست، اما جایگاه دوم در اختیار برند چینی شیائومی با ۱۴.۲ درصد میزان کل مراجعات است.

موتورولا و هواوی نیز به ترتیب با سهم ۹.۶ و ۸.۴ درصدی در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

اسامی سایر برند‌ها نیز به شرح تصویر زیر است:

جالب است فون‌های اپل در لیست مجزایی طبقه‌بندی شده و حاکی از این است که در میان این خانواده نباید به آیفون‌های ۶ و ۶S اعتماد کرد، زیرا بیش از دو برابر دیگر اعضای خانواده خود برای تعمیرات مراجعه کرده‌اند؛ بنابراین اگر تصمیم دارید که فون با سیستم عامل IOS خریداری کنید و قصد شما نگهداری طولانی مدت آن است، از خرید این دو مدل به شدت پرهیز کنید.

بیشتر مشکلات دستگاه‌های اندرویدی به ترتیب شامل افت کارایی، دوربین، میکروفن، شارژ باتری و بلندگو و دستگاه‌های IOS نیز به ترتیب بلوتوث، وای‌فای، هدست، دیتای موبایل و دریافت‌کننده سیگنال است.

این مطلب در اخبار. پست شده بود. شما میتوانید آن را به لیست علاقه مندی هایتان اضافه کنید. permalink